Processando...

Simulado Advérbios e conjunções | Adverbs and conjunctions | CONCURSO

Simulado Advérbios e conjunções | Adverbs and conjunctions

Simulado Advérbios e conjunções | Adverbs and conjunctions

Se você irá prestar algum concurso que cobre a matéria de Advérbios e conjunções | Adverbs and conjunctions não pode deixar de praticar com nossos simulados grátis.

 

Vejam todos os simulados Advérbios e conjunções | Adverbs and conjunctions

 

São milhares de simulados para concurso disponível para você praticar e conseguir a tão sonhada aprovação em Concurso Público.


Este Simulado Advérbios e conjunções | Adverbs and conjunctions foi elaborado da seguinte forma:

  • Categoria: CONCURSO
  • Instituição: Diversas
  • Cargo: Diversos
  • Matéria: Advérbios e conjunções | Adverbs and conjunctions
  • Assuntos do Simulado: Diversos
  • Banca Organizadora: Diversas
  • Quantidade de Questões: 10
  • Tempo do Simulado: 30 minutos

Vejam outros Simulado Advérbios e conjunções | Adverbs and conjunctions

  1. Todos Simulados Advérbios e conjunções | Adverbs and conjunctions
  2. Simulado mais feitos
  3. Simulado mais difícil

 

REGRA DO SIMULADO

Para realizar este simulado, que é gratuito, você apenas precisara criar no botão Iniciar logo abaixo e realizar um breve cadastro (apenas apelido e e-mail) para que assim você possa participar do Ranking do Simulado.

 

Por falar em Ranking, todos os nossos simulados contém um ranking, assim você saberá como esta indo em seus estudos e ainda poderá comparar sua nota com a dos seus concorrentes.

 

Aproveitem estes simulados Advérbios e conjunções | Adverbs and conjunctions e saiam na frente em seus estudos.

 

Questões Advérbios e conjunções | Adverbs and conjunctions

Caso você ainda não se sinta preparado para realizar um simulado, você poderá treinar em nossas questões de concursos, principalmente as questões de Advérbios e conjunções | Adverbs and conjunctions, que também são grátis. Clique Aqui!

 

Vejam todos os simulados Advérbios e conjunções | Adverbs and conjunctions

   

Boa sorte e Bons Estudos,

ConcursosAZ - Aprovando de A a Z


#221880
Banca
. Bancas Diversas
Matéria
Advérbios e Conjunções | Adverbs and Conjunctions
Concurso
. Concursos Diversos
Tipo
Múltipla escolha
Comentários
Seja o primeiro a comentar
fácil

(1,0) 1 - 

Observe as sentenças a seguir:

I - The crime happened right here.

II - The party will be on my house.

III - The TV is still inside the box.

Assinale a alternativa correta:

  • a) As três sentenças estão no mesmo tempo verbal.
  • b) A sentença II possui em erro ortográfico.
  • c) A sentença III utiliza um auxiliar modal.
  • d) As três sentenças utilizam advérbios de lugar.
#221882
Banca
. Bancas Diversas
Matéria
Advérbios e Conjunções | Adverbs and Conjunctions
Concurso
. Concursos Diversos
Tipo
Múltipla escolha
Comentários
Seja o primeiro a comentar
fácil

(1,0) 2 - 

Which of the words below can be used for ordering events in reports, essays and other texts?

  • a) Then.
  • b) Over.
  • c) Never.
  • d) Straight.
#221883
Banca
. Bancas Diversas
Matéria
Advérbios e Conjunções | Adverbs and Conjunctions
Concurso
. Concursos Diversos
Tipo
Múltipla escolha
Comentários
Seja o primeiro a comentar
fácil

(1,0) 3 - 

In English, there are lots of subordinating conjunctions, but the most common ones, introduces a dependent clause and ties it to an independent clause. Choose the only alternative with Subordinating Conjunctions:

  • a) No sooner, than rather, than
  • b) For, and, nor, but, or, yet, so
  • c) Both, and, not only, but also
  • d) After, although, as, as if, as long as
#221884
Banca
. Bancas Diversas
Matéria
Advérbios e Conjunções | Adverbs and Conjunctions
Concurso
. Concursos Diversos
Tipo
Múltipla escolha
Comentários
Seja o primeiro a comentar
fácil

(1,0) 4 - 

Complete the sentences below with the appropriate word and choose the best alternative:

“She is a lovely girl, she´s ______ sweet!

We really like Tom and Mary, they are ______ nice.

The barbecue is _____ hot to eat now.”

  • a) So, too, too.
  • b) So, so, too
  • c) Too, so, so.
  • d) Too, too, so.
#221886
Banca
. Bancas Diversas
Matéria
Advérbios e Conjunções | Adverbs and Conjunctions
Concurso
. Concursos Diversos
Tipo
Múltipla escolha
Comentários
Seja o primeiro a comentar
fácil

(1,0) 5 - 

Considering the grammar subject “adverbs”, choose the alternative that presents a sentence written according to the standard grammar rules.

  • a) Teachers themselves never should stop learning.
  • b) We now are expecting a new edition of this book.
  • c) My tutor can read very fast.
  • d) Some people don’t know still how to use modal verbs.
#221890
Banca
. Bancas Diversas
Matéria
Advérbios e Conjunções | Adverbs and Conjunctions
Concurso
. Concursos Diversos
Tipo
Múltipla escolha
Comentários
Seja o primeiro a comentar
fácil

(1,0) 6 - 

Read the fragment below.

I- Every language requires a different repertoire of reading skills, based on the structure of the language and the literacy habits of the native speakers of that language;

II- ESL and EFL teachers, therefore, should train students in the skills that will give them the power to comprehend in English. (…) learning a new thinking process is best accomplished when the learner is consciously aware of the process, and an approach to teaching reading skills should take that into account;

III- In fact, the more students talk about their thinking processes, the more they learn. (Mikulecky, Beatrice S.)

Thinking on reading skills, analyze the context above and choose the correct option.

  • a) The item I, only.
  • b) The items I and II, only.
  • c) The item II, only.
  • d) The items I, II and III.
#221892
Banca
. Bancas Diversas
Matéria
Advérbios e Conjunções | Adverbs and Conjunctions
Concurso
. Concursos Diversos
Tipo
Múltipla escolha
Comentários
Seja o primeiro a comentar
fácil

(1,0) 7 - 

In order to reflect the process of learning, choose the option that is not how a student should apply his/her reading skills.

  • a) ''Develop a schema of the reading process that includes the idea that reading is more than translating - reading is thinking.”
  • b) “Talk about their reading and explain how they make sense of a text.”
  • c) ''Read extensively for pleasure in English and discuss their reading with someone who can model the literate behaviors expected in an English-language context.”
  • d) “Keep reading every word in spite of reading faster.”
#221895
Banca
. Bancas Diversas
Matéria
Advérbios e Conjunções | Adverbs and Conjunctions
Concurso
. Concursos Diversos
Tipo
Múltipla escolha
Comentários
Seja o primeiro a comentar
fácil

(1,0) 8 - 

Analyze the paragraph.
Research focused on second language acquisition (SLA) is no longer directly focused on language teaching as it was in the early stages of the development of this academic area. As such, some questions that guide SLA research include how languages in general are learned and the relation with first language acquisition. The answers to these questions give us a deeper understanding of the nature of language and its complexities, which, in turn, may further aid in language teaching methodologies. Some milestones in the course of SLA research include: contrastive analysis, language transfer, error analysis, and universal grammar. ____________ is based on the idea that learners draw heavily from their native language to learn the additional language, leading to the transfer of certain forms and meanings that may reflect differences in learner performance. (Perna, C. B. L., Molsing, K. V., & Ramos, Y. S.)
Choose the correct milestone in the options below that fills the blank above.

  • a) Contrastive analysis.
  • b) Language transfer.
  • c) Error analysis.
  • d) Universal grammar.
#221897
Banca
. Bancas Diversas
Matéria
Advérbios e Conjunções | Adverbs and Conjunctions
Concurso
. Concursos Diversos
Tipo
Múltipla escolha
Comentários
Seja o primeiro a comentar
fácil

(1,0) 9 - 

Read the fragment below.
“Under the Convention, an applicant cannot take a complaint to the Strasbourg Court unless he has first exhausted all remedies available under domestic law.”
The underlined item can be replaced by:

  • a) … in consequence of that…
  • b) … except under the circumstances that…
  • c) … as result…
  • d) … for that cause…
#221900
Banca
. Bancas Diversas
Matéria
Advérbios e Conjunções | Adverbs and Conjunctions
Concurso
. Concursos Diversos
Tipo
Múltipla escolha
Comentários
Seja o primeiro a comentar
fácil

(1,0) 10 - 

Leia as afirmativas a seguir: I. Na perspectiva de Piaget, não existe afeição sem cognição, assim como não existem comportamentos exclusivamente cognitivos. II. Está correta a grafia do trecho a seguir em inglês: to lend an ear (prestar atenção, dar ouvidos). III. Aprender a contribuir ativamente para a melhoria do meio ambiente é um dos objetivos do Ensino Fundamental.
Marque a alternativa CORRETA:

  • a) Nenhuma afirmativa está correta.
  • b) Está correta a afirmativa I, apenas.
  • c) Estão corretas as afirmativas II e III, apenas.
  • d) Todas as afirmativas estão corretas.