Processando...

Simulado UFF de Inglês | VESTIBULAR

Simulado UFF de Inglês

SIMULADO UFF DE INGLÊS

INSTRUÇÕES DO SIMULADO

OBJETIVOS
Aprimorar os conhecimentos adquiridos durante os seus estudos, de forma a avaliar a sua aprendizagem, utilizando para isso as metodologias e critérios idênticos aos maiores e melhores Vestibular do País, através de simulados para Vestibular, provas e questões de Vestibular.

PÚBLICO ALVO DO SIMULADO
Alunos/Concursando que almejam sua aprovação no Vestibular UFF.

SOBRE AS QUESTÕES DO SIMULADO
Este simulado contém questões da UFF que foi organizado pela UFF . Estas questões são de Inglês, contendo os assuntos de Interpretação de texto | Reading comprehension, Vocabulário | Vocabulary , Sinônimos | Synonyms, Interpretação de texto | Reading comprehension , Aspectos linguísticos | Linguistic aspects, Vocabulary , Sinônimos | Synonyms, Connective words que foram extraídas dos Vestibular anteriores UFF, portanto este simulado contém os gabaritos oficiais.

ESTATÍSTICA DO SIMULADO
O Simulado UFF de Inglês contém um total de 17 questões de Vestibular com um tempo estimado de 51 minutos para sua realização. Os assuntos abordados são de Inglês, Interpretação de texto | Reading comprehension, Vocabulário | Vocabulary , Sinônimos | Synonyms, Interpretação de texto | Reading comprehension , Aspectos linguísticos | Linguistic aspects, Vocabulary , Sinônimos | Synonyms, Connective words para que você possa realmente simular como estão seus conhecimento no Vestibular UFF.

RANKING DO SIMULADO
Realize este simulado até o seu final e ao conclui-lo você verá as questões que errou e acertou, seus possíveis comentários e ainda poderá ver seu DESEMPENHO perante ao dos seus CONCORRENTES no Vestibular UFF. Venha participar deste Ranking e saia na frente de todos. Veja sua nota e sua colocação no RANKING e saiba se esta preparado para conseguir sua aprovação.

CARGO DO SIMULADO
Este simulado contém questões para o cargo de Vestibular. Se você esta estudando para ser aprovado para Vestibular não deixe de realizar este simulado e outros disponíveis no portal.

COMO REALIZAR O SIMULADO UFF
Para realizar o simulado UFF você deve realizar seu cadastro grátis e depois escolher as alternativas que julgar correta. No final do simulado UFF você verá as questões que errou e acertou.

Bons Estudos! Simulado para UFF é aqui!


#120860
Banca
UFF
Matéria
Inglês
Concurso
UFF
Tipo
Múltipla escolha
Comentários
Seja o primeiro a comentar
fácil

(1,0) 1 - 

In the last paragraph, the text discusses the challenge humanity has to face to overcome its radical crisis. Such challenge can be understood as a:

  • a) “In some cultures “yes” means “I hear you” more than “I agree.” (line 5)
  • b) “Paying attention to customs and cultural differences can give someone outside that culture a better chance by assimilation and acceptance.” (lines 13-14)
  • c) “Stereotyping can have intense negative effects, especially when educators or managers make fewer attempts to involve those of other cultures […].” (lines 23-24)
  • d) “Don’t be afraid to ask questions as most people respond very positively to inquiries about their culture.” (lines 31-32)
  • e) “When the exterior is peeled off, there are not many differences after all.” (line 39)
#120861
Banca
UFF
Matéria
Inglês
Concurso
UFF
Tipo
Múltipla escolha
Comentários
Seja o primeiro a comentar
fácil

(1,0) 2 - 

EXEMPLIFICATION is used by the author of the text to develop his argumentation. In paragraph 7, through the use of exemplification, the author

  • a) lists types of social behavior which may positively affect cross-cultural communication.
  • b) may lead people to misunderstand other people’s social conventions.
  • c) can get a balanced view of the literary and cultural contributions of a particular society.
  • d) may lead people to appreciate other people’s literatures.
  • e) does not affect social interaction.
#120863
Banca
UFF
Matéria
Inglês
Concurso
UFF
Tipo
Múltipla escolha
Comentários
Seja o primeiro a comentar
fácil

(1,0) 3 - 

In “There is much to be gained by observing how people of the same culture interact with each other” (lines 30-31), the expression in bold could be replaced by

  • a) both.
  • b) neither.
  • c) everyone.
  • d) one another.
  • e) each one.
#120865
Banca
UFF
Matéria
Inglês
Concurso
UFF
Tipo
Múltipla escolha
Comentários
Seja o primeiro a comentar
fácil

(1,0) 4 - 

Discourse markers are used to provide cohesion to the text. In the excerpt “Hence, we are comparing two bell curves and generalization cannot be avoided” (lines 17-18), the discourse marker in bold expresses the following semantic relation:

  • a) time.
  • b) concession.
  • c) consequence.
  • d) emphasis.
  • e) manner.
#120868
Banca
UFF
Matéria
Inglês
Concurso
UFF
Tipo
Múltipla escolha
Comentários
Seja o primeiro a comentar
fácil

(1,0) 5 - 

According to what is stated in the 2nd paragraph, offering a seat on the bus to an older person is an example of

  • a) greeting.
  • b) gallantry.
  • c) affection.
  • d) acceptance.
  • e) rudeness.
#120869
Banca
UFF
Matéria
Inglês
Concurso
UFF
Tipo
Múltipla escolha
Comentários
Seja o primeiro a comentar
fácil

(1,0) 6 - 

The meaning of unsuspecting (line 14) is

  • a) incriminating.
  • b) ingenious.
  • c) suspicious.
  • d) guilty.
  • e) innocent.
#120873
Banca
UFF
Matéria
Inglês
Concurso
UFF
Tipo
Múltipla escolha
Comentários
Seja o primeiro a comentar
fácil

(1,0) 7 - 

According to Text I, in order to interact successfully with people from a different culture, one must

  • a) observe people’s cultural behavior carefully.
  • b) generalize social behavior.
  • c) avoid eye contact.
  • d) ignore people’s cultural differences.
  • e) speak their language fluently.
#120874
Banca
UFF
Matéria
Inglês
Concurso
UFF
Tipo
Múltipla escolha
Comentários
Seja o primeiro a comentar
fácil

(1,0) 8 - 

The title of Text I reflects the author’s position regarding culture. Choose the statement in which this position is best conveyed.

  • a) Individual differences should not be taken into account when trying to understand people’s culture.
  • b) People should make genuine efforts to understand other people’s culture.
  • c) Differences between people add richness to the fabric of life.
  • d) Although there are cultural differences between nations, people everywhere have a lot in common.
  • e) Traditions contribute to assimilate not only culture but language as well.
#120876
Banca
UFF
Matéria
Inglês
Concurso
UFF
Tipo
Múltipla escolha
Comentários
Seja o primeiro a comentar
fácil

(1,0) 9 - 

In the last paragraph, the text discusses the challenge humanity has to face to overcome its radical crisis. Such challenge can be understood as a:

  • a) prophecy;
  • b) query;
  • c) justification;
  • d) denial;
  • e) promise
#120877
Banca
UFF
Matéria
Inglês
Concurso
UFF
Tipo
Múltipla escolha
Comentários
Seja o primeiro a comentar
fácil

(1,0) 10 - 

Choose the item which signals, in the second paragraph, a change of opinion concerning human intelligence.

  • a) even
  • b) more recently
  • c) no doubt
  • d) yet
  • e) other
#120879
Banca
UFF
Matéria
Inglês
Concurso
UFF
Tipo
Múltipla escolha
Comentários
Seja o primeiro a comentar
fácil

(1,0) 11 - 

Observe this extract from the text: “The achievements of humanity are impressive and undeniable”. (lines 15-16) More recently, however, there has been a radical change in the way humanity behaves toward the evolution of the planet. Mark the option which best characterizes this attitude.

  • a) Science and technology.
  • b) Human consciousness.
  • c) Individual life-form.
  • d) Evolutionary leap.
  • e) Collective insanity.
#120881
Banca
UFF
Matéria
Inglês
Concurso
UFF
Tipo
Múltipla escolha
Comentários
Seja o primeiro a comentar
fácil

(1,0) 12 - 

In the extracts below, the words with ‘ing’ are all verbs, except:

  • a) “humans are inflicting on other life-forms” (line 27);
  • b) “this dysfunction is actually intensifying” (line 24);
  • c) “sublime works of music, literature, painting, architecture and sculpture” (lines 17-18);
  • d) “the old way of being in the world” (line 31);
  • e) “responding to this radical crisis” (line 35).
#120882
Banca
UFF
Matéria
Inglês
Concurso
UFF
Tipo
Múltipla escolha
Comentários
Seja o primeiro a comentar
fácil

(1,0) 13 - 

In the fourth paragraph, the repetition of the connective WHEN indicates:

  • a) denial;
  • b) emphasis;
  • c) doubt;
  • d) comparison;
  • e) reason.
#120884
Banca
UFF
Matéria
Inglês
Concurso
UFF
Tipo
Múltipla escolha
Comentários
Seja o primeiro a comentar
fácil

(1,0) 14 - 

In the text, the role of science and technology in the achievements of humanity is viewed as one of contrast. Mark the option that best characterizes such a role.

  • a) Miraculous and destructive.
  • b) Radical and extinct.
  • c) Impressive and sublime.
  • d) Evolutionary and intensifying.
  • e) Undeniable and isolated.
#120885
Banca
UFF
Matéria
Inglês
Concurso
UFF
Tipo
Múltipla escolha
Comentários
Seja o primeiro a comentar
fácil

(1,0) 15 - 

The text discusses the collective dysfunction of the human mind. It gives as examples the destruction of oxygen-producing forests and other plant and animal life; ill-treatment of animals in factory farms; and poisoning of rivers, oceans and air. The reason for this behavior is:

  • a) lack of choice and insurmountable problems;
  • b) explosion of color and scent;
  • c) planet’s survival and evolution of species;
  • d) isolated phenomena;
  • e) human’s greed and ignorance.