Simulado UFAC de Inglês | VESTIBULAR
SIMULADO UFAC DE INGLÊS
INSTRUÇÕES DO SIMULADO
OBJETIVOS
Aprimorar os conhecimentos adquiridos durante os seus estudos, de forma a avaliar a sua aprendizagem, utilizando para isso as metodologias e critérios idênticos aos maiores e melhores Vestibular do País, através de simulados para Vestibular, provas e questões de Vestibular.
PÚBLICO ALVO DO SIMULADO
Alunos/Concursando que almejam sua aprovação no Vestibular UFAC.
SOBRE AS QUESTÕES DO SIMULADO
Este simulado contém questões da UFAC que foi organizado pela UFAC . Estas questões são de Inglês , contendo os assuntos de Interpretação de texto | Reading comprehension, Interpretação de texto | Reading comprehension , Vocabulário | Vocabulary, Tradução | Translation, Verbos | Verbs , Presente simples | Simple present , Presente progressivo | Present continuous ( assuntos), Vocabulário | Vocabulary, que foram extraídas dos Vestibular anteriores UFAC, portanto este simulado contém os gabaritos oficiais.
ESTATÍSTICA DO SIMULADO
O Simulado UFAC de Inglês contém um total de 19 questões de Vestibular com um tempo estimado de 57 minutos para sua realização. Os assuntos abordados são de Inglês , Interpretação de texto | Reading comprehension, | Reading comprehension , Vocabulário | Vocabulary, Tradução | Translation, Verbos | Verbs , Presente simples | Simple present , Presente progressivo | Present continuous ( assuntos), para que você possa realmente simular como estão seus conhecimento no Vestibular UFAC.
RANKING DO SIMULADO
Realize este simulado até o seu final e ao conclui-lo você verá as questões que errou e acertou, seus possíveis comentários e ainda poderá ver seu DESEMPENHO perante ao dos seus CONCORRENTES no Vestibular UFAC. Venha participar deste Ranking e saia na frente de todos. Veja sua nota e sua colocação no RANKING e saiba se esta preparado para conseguir sua aprovação.
CARGO DO SIMULADO
Este simulado contém questões para o cargo de Vestibular. Se você esta estudando para ser aprovado para Vestibular não deixe de realizar este simulado e outros disponíveis no portal.
COMO REALIZAR O SIMULADO UFAC
Para realizar o simulado UFAC você deve realizar seu cadastro grátis e depois escolher as alternativas que julgar correta. No final do simulado UFAC você verá as questões que errou e acertou.
Bons Estudos! Simulado para UFAC é aqui!
- #120235
- Banca
- UFAC
- Matéria
- Inglês Diversos
- Concurso
- UFAC
- Tipo
- Múltipla escolha
- Comentários
- Seja o primeiro a comentar
(1,0) 1 -
In the last square Charlie Brown responds with “I knew it!” What did he mean by that?
- a) He knew that she was more interested in what she would get than what she would give.
- b) He knew that she was thinking only of making a list for thank-you notes.
- c) He knew that she had a short memory even though she was so young.
- d) He knew that she had not brought her “give” list with her.
- e) He knew that she was thinking only of making a list of school things.
- #120236
- Banca
- UFAC
- Matéria
- Inglês Diversos
- Concurso
- UFAC
- Tipo
- Múltipla escolha
- Comentários
- Seja o primeiro a comentar
(1,0) 2 -
In the second square the word “figure” means:
- a) intend
- b) hope
- c) pretend
- d) believe
- e) forget
- #120237
- Banca
- UFAC
- Matéria
- Inglês Diversos
- Concurso
- UFAC
- Tipo
- Múltipla escolha
- Comentários
- Seja o primeiro a comentar
(1,0) 3 -
In accordance with the text, judge the following items as TRUE (T) or FALSE (F):
I. Mr. Mendes is seen as one of the most important symbols against the advance of loggers and ranchers.( )
II. Mr. President Lula said that Chico Mendes spent years supporting forest local communities to stop the Federal Government actions due to the creation of natural reserves.( )
III. Tim Hirsch stated that 20 years after from the murder of Chico Mendes, the pressures on the Amazon have gravely increased.( )
IV. Since the murder of Chico Mendes the Amazon became the stage of land disputes, causing a series of massacres.( )
V. After Mr. Mendes death, the perpetrators were punished and the Brazilian government announced plans to decrease the presence of local rubber-tappers on the Amazon region.( )
- a) T – F – T – F – T
- b) T – F – F – T – F
- c) T – F – F – F – T
- d) T – T – T – F – F
- e) T – T – T – T - T
- #120238
- Banca
- UFAC
- Matéria
- Inglês Diversos
- Concurso
- UFAC
- Tipo
- Múltipla escolha
- Comentários
- Seja o primeiro a comentar
(1,0) 4 -
The expression “environmental campaigners” (line 24) can be best interpreted as:
- a) presidential candidates who campaign on environmental issues
- b) people who campaign to preserve the environment
- c) a group of rubber-tappers who campaigned for their rights
- d) a group of activists who struggle for the environment
- e) A group of teachers who campaigned for better salaries.
- #120239
- Banca
- UFAC
- Matéria
- Inglês Diversos
- Concurso
- UFAC
- Tipo
- Múltipla escolha
- Comentários
- Seja o primeiro a comentar
(1,0) 5 -
Based on the text, Chico Mendes’ heritage was:
- a) creating conditions to enable people to live from the forest.
- b) looking after the local forest communities against the loggers and ranchers
- c) encouraging poor communities to protect the rubber trees against landowners.
- d) struggling by creating decent political conditions to people who live from the forest.
- e) Encouraging poor communities in the forest to live in the cities.
- #120240
- Banca
- UFAC
- Matéria
- Inglês Diversos
- Concurso
- UFAC
- Tipo
- Múltipla escolha
- Comentários
- Seja o primeiro a comentar
(1,0) 6 -
According to the text, it can be concluded that:
- a) the government will punish the illegal actions caused by farmers and sawmills.
- b) the government will abolish the credits of farmers and prosecute offenders.
- c) the government will punish illegal actions and prosecute offenders.
- d) the government will decrease the illegal actions through satellite observations
- e) The government is not worried with the deforestation in Amazon
- #120241
- Banca
- UFAC
- Matéria
- Inglês Diversos
- Concurso
- UFAC
- Tipo
- Múltipla escolha
- Comentários
- Seja o primeiro a comentar
(1,0) 7 -
In the sentence “The environment minister Carlos Minc reckons that only one in ten offenders is prosecuted and fewer than one in 200 convicted in the courts.” (lines 10-12) the words in bold would be suitable replaced by:
- a) recognizes, deforesters, judged.
- b) believes, deforesters, punished.
- c) remembers, farmers, arrived.
- d) considers, farmers, imprisoned.
- e) Punished, farmers, remembers.
- #120242
- Banca
- UFAC
- Matéria
- Inglês Diversos
- Concurso
- UFAC
- Tipo
- Múltipla escolha
- Comentários
- Seja o primeiro a comentar
(1,0) 8 -
The time conjunction “so far” (line 06) in the text could be correctly replaced by:
- a) Now
- b) Nowadays
- c) Until
- d) Until Now
- e) Now and now
- #120243
- Banca
- UFAC
- Matéria
- Inglês Diversos
- Concurso
- UFAC
- Tipo
- Múltipla escolha
- Comentários
- Seja o primeiro a comentar
(1,0) 9 -
In this article, the expression “a package of measures to combat deforestation” (lines 04-05) means:
- a) the Brazilian government established a series of actions to control the destruction of Amazon.
- b) the Brazilian government established a series of satellite observations to rate the destruction of Amazon.
- c) the Brazilian government promised to create groups of deforesters to slow down the deforestation in Amazon.
- d) the Brazilian government promised to create legal efforts to decrease the deforestation in Amazon.
- e) The Brazilian government invited a group of deforesters to slow down deforestation in Amazon
- #120244
- Banca
- UFAC
- Matéria
- Inglês Diversos
- Concurso
- UFAC
- Tipo
- Múltipla escolha
- Comentários
- Seja o primeiro a comentar
(1,0) 10 -
The questions 34 and 35 are related to the comic strip form It’s all about you, by Tony Murphy:
“Wanna” in the second square is used in informal language, during conversation. It is the short form of:
- a) Want for.
- b) Want up.
- c) Want of.
- d) Want to.
- e) Want off.
- #120245
- Banca
- UFAC
- Matéria
- Inglês Diversos
- Concurso
- UFAC
- Tipo
- Múltipla escolha
- Comentários
- Seja o primeiro a comentar
(1,0) 11 -
The questions 34 and 35 are related to the comic strip form It’s all about you, by Tony Murphy:
On the first square, the expression “getting on my nerves”, means:
- a) Making me very happy
- b) Falling in Love.c
- c) Making me very angry.
- d) Making me very sad.
- e) Insisting very much.
- #120246
- Banca
- UFAC
- Matéria
- Inglês Diversos
- Concurso
- UFAC
- Tipo
- Múltipla escolha
- Comentários
- Seja o primeiro a comentar
(1,0) 12 -
The questions 32 and 33 refer to TEXT II entitled
Starting a new job, by Rose Walker.
The text Starting a new job is about:
- a) How to prepare yourself to get a new job.
- b) How to prepare yourself to let all your fears go.
- c) How to prepare yourself to get along with your family.
- d) How to prepare yourself to take an exam.
- e) How to prepare yourself mentally to start a new job.
- #120247
- Banca
- UFAC
- Matéria
- Inglês Diversos
- Concurso
- UFAC
- Tipo
- Múltipla escolha
- Comentários
- Seja o primeiro a comentar
(1,0) 13 -
The questions 32 and 33 refer to TEXT II entitled
Starting a new job, by Rose Walker.
Read the sentences below and judge them (T) TRUE or (F) FALSE:
I. It’s not important to have a good understanding about the new company.
II. Your way of thinking will become your way of acting.
III. The first step in preparation for a new job is to let your fears go.
- a) F-T-T.
- b) T-F-T.
- c) T-T-T.
- d) F-F-T.
- e) F-F-F.
- #120248
- Banca
- UFAC
- Matéria
- Inglês Diversos
- Concurso
- UFAC
- Tipo
- Múltipla escolha
- Comentários
- Seja o primeiro a comentar
(1,0) 14 -
“They can’t put up with this any longer” means:
- a) Eles não podem ir mais longe.
- b) Eles não irão colocar isto lá.
- c) Eles não podem ir adiante.
- d) Eles não agüentam mais isto.
- e) Eles não conseguem levá-lo.
- #120249
- Banca
- UFAC
- Matéria
- Inglês Diversos
- Concurso
- UFAC
- Tipo
- Múltipla escolha
- Comentários
- Seja o primeiro a comentar
(1,0) 15 -
Choose the alternative that best completes the sentence:
Charles normally ________ water, but now he ________ coke.
- a) drinks; is drinking.
- b) is drinking; drinks.
- c) was drinking; drinks.
- d) drink; is drinking.
- e) drinks, was drinking.