Processando...

Simulado SEE-MG - Conhecimentos Específicos | CONCURSO

Simulado SEE-MG - Conhecimentos Específicos

OBJETIVOS

Aprimorar os conhecimentos adquiridos durante os seus estudos, de forma a avaliar a sua aprendizagem, utilizando para isso as metodologias e critérios idênticos aos maiores e melhores concursos públicos do país, através de simulados, provas e questões de concursos.

PÚBLICO ALVO

Candidatos e/ou concursandos, que almejam aprovação em concursos públicos de nível Superior do concurso SEE-MG.

SOBRE AS QUESTÕES

Este simulado contém questões da banca FUMARC, para nível Superior do cargo de Professor de Inglês. Auxiliando em sua aprovação no concurso público escolhido. Utilizamos provas de concursos anteriores, conforme editais mais recentes SEE-MG.

*Conteúdo Programático do Simulado de Conhecimentos Específicos do concurso SEE-MG.

Artigos A/AN, THE e seu uso correto. Substantivos: Plural dos substantivos; Gênero dos substantivos; Uso do "Genitive case" ('s).. Adjetivos: Demonstrativos (this, that, these, those); Indefinidos (some, any, no, much, many, little, few); Comparativos e superlativos - Formas regulares e irregulares; Possessivos (my, your..). Pronomes: Pronomes pessoais (I, you, he...Me, you, him...); Possessivos (Mine, yours...); Pronomes indefinidos (someone, anyone, no one, none, something ...); Pronomes relativos (who, whom, which, whose, that). Formas verbais de verbos regulares e irregulares e os verbos anômalos: Simple Present; Present Continuous; Simple Past; Past Continuous; Future tense (will); Near Future; Present Perfect; Present Perfect Continuous; Past Perfect; - Present Perfecr Continuous; Past Perfect; Conditional with " would". Concordância verbal. Estrutura própria de algumas orações, como: Conditional sentences; Reported Speech; Passive voice. Estrutura das orações interrogativas e negativas: Yes\no questions; Information (wh-) questions; "Question words" (Who,what,where,when,why, how, which ...) and their usage in; information (wh-) questions. Advérbios: Advérbios de freqüência ( always, never, often, seldom...); Advérbios de modo ("ly"). Preposições: IN, ON, AT, used as Time and as Place prepositions; Other most common place prepositions (in front of, behind, over, under etc..); The most common two-word or phrasal verbs (look for, give up etc..). Conjunções: The most common ones (like, as, unless, though, although, because, also, too etc..).

  • Nem todos os assuntos serão abordados neste simulado de prova e questões de Conhecimentos Específicos.

#41356
Banca
FUMARC
Matéria
Inglês
Concurso
SEE-MG
Tipo
Múltipla escolha
Comentários
Seja o primeiro a comentar
difícil

(1,0) 1 - 

In the phrase “with many others carelessly throwing food away” the phrasal verb throwing food away could be replaced by 

  • a) Discarding food
  • b) Eating food
  • c) Growing food
  • d) Planting food
  • e) Selling food 
#41357
Banca
FUMARC
Matéria
Inglês
Concurso
SEE-MG
Tipo
Múltipla escolha
Comentários
Seja o primeiro a comentar
difícil

(1,0) 2 - 

The best word to fill in this gap “but the real food losses and waste matter is _____ than just consumer food waste” is 

  • a) Big 
  • b) Bigger
  • c) Biggest 
  • d) More big
  • e) Most big
#41358
Banca
FUMARC
Matéria
Inglês
Concurso
SEE-MG
Tipo
Múltipla escolha
Comentários
Seja o primeiro a comentar
difícil

(1,0) 3 - 

The words such as in “ such as homes, schools, restaurants and workplaces…” indicates 

  • a) Addition
  • b) Consequence
  • c) Contrast 
  • d) Exemplification
  • e) Reason
#41359
Banca
FUMARC
Matéria
Inglês
Concurso
SEE-MG
Tipo
Múltipla escolha
Comentários
Seja o primeiro a comentar
difícil

(1,0) 4 - 

The best way to use reported speech in the sentence “This is a tragedy.” is:

The author of the text said 

  • a) That had been a tragedy.
  • b) That has been a tragedy.
  • c) That was a tragedy.
  • d) That will be a tragedy.
  • e) That would be a tragedy.
#41360
Banca
FUMARC
Matéria
Inglês
Concurso
SEE-MG
Tipo
Múltipla escolha
Comentários
Seja o primeiro a comentar
difícil

(1,0) 5 - 

The best way to complete this sentence “In developing countries, it ______ a lot of man-power to produce food.” is

  • a) Had taken
  • b) Take 
  • c) Takes
  • d) Took
  • e) Will take
#41361
Banca
FUMARC
Matéria
Inglês
Concurso
SEE-MG
Tipo
Múltipla escolha
Comentários
Seja o primeiro a comentar
difícil

(1,0) 6 - 

The best possessive adjective to complete this sentence “the use of chemicals and ______ impact on the environment are phenomenal” is

  • a) Our 
  • b) Your
  • c) Her
  • d) His
  • e) Its