Processando...

Simulado Interpretação de texto | Reading comprehension | CONCURSO

Simulado Interpretação de texto | Reading comprehension

Simulado Interpretação de texto | Reading comprehension

Se você irá prestar algum concurso que cobre a matéria de Interpretação de texto | Reading comprehension não pode deixar de praticar com nossos simulados grátis.

 

Vejam todos os simulados Interpretação de texto | Reading comprehension

 

São milhares de simulados para concurso disponível para você praticar e conseguir a tão sonhada aprovação em Concurso Público.


Este Simulado Interpretação de texto | Reading comprehension foi elaborado da seguinte forma:

  • Categoria: Concurso
  • Instituição: Diversas
  • Cargo: Diversos
  • Matéria: Interpretação de texto | Reading comprehension
  • Assuntos do Simulado: Diversos
  • Banca Organizadora: Diversas
  • Quantidade de Questões: 5
  • Tempo do Simulado: 15 minutos

Vejam outros Simulado Interpretação de texto | Reading comprehension

  1. Todos Simulados Interpretação de texto | Reading comprehension
  2. Simulados
  3. Questões de Simulados

 

REGRA DO SIMULADO

Para realizar este simulado, que é gratuito, você apenas precisara criar no botão Iniciar logo abaixo e realizar um breve cadastro (apenas apelido e e-mail) para que assim você possa participar do Ranking do Simulado.

 

Por falar em Ranking, todos os nossos simulados contém um ranking, assim você saberá como esta indo em seus estudos e ainda poderá comparar sua nota com a dos seus concorrentes.

 

Aproveitem estes simulados Interpretação de texto | Reading comprehension e saiam na frente em seus estudos.

 

Questões Interpretação de texto | Reading comprehension

Caso você ainda não se sinta preparado para realizar um simulado, você poderá treinar em nossas questões de concursos, principalmente as questões de Interpretação de texto | Reading comprehension, que também são grátis. Clique Aqui!

 

Vejam todos os simulados Interpretação de texto | Reading comprehension

   

Boa sorte e Bons Estudos,

ConcursosAZ - Aprovando de A a Z


#244287
Banca
. Bancas Diversas
Matéria
Interpretação de Texto | Reading Comprehension
Concurso
. Concursos Diversos
Tipo
Múltipla escolha
Comentários
Seja o primeiro a comentar
fácil

(1,0) 1 - 

Leia o texto a seguir e responda a questão.

“He remembered the time he had hooked one of a pair of marlin. The male fish always let the female fish feed first and the hooked fish, the female, made a wild, panic-stricken, despairing fight that soon exhausted her, and all the time the male had stayed with her, crossing the line and circling with her on the surface.

He had stayed so close that the old man was afraid he would cut the line with his tail which was sharp as a scythe and almost of that size and shape. When the old man had gaffed her and clubbed her, holding the rapier bill with its sandpaper edge and clubbing her across the top of her head until her colour turned to a colour almost like the backing of mirrors, and then, with the boy’s aid, hoisted her aboard, the male fish had stayed by the side of the boat.

Then, while the old man was clearing the lines and preparing the harpoon, the male fish jumped high into the air beside the boat to see where the female was and then went down deep, his lavender wings, that were his pectoral fins, spread wide and all his wide lavender stripes showing. He was beautiful, the old man remembered, and he had stayed.”

HEMINGWAY, Ernest. The Old Man and the Sea.

Eua: Hueber Verlag, 1952. 108 p.

No trecho do livro “The old man and the sea” citado acima podemos considerar que autor quis destacar:

  • a) A anatomia dos Marlin, espécie de peixe oriundo do Caribe.
  • b) As táticas de pesca do homem velho.
  • c) A relação entre o homem velho e o mar.
  • d) O comportamento romantizado do Marlin macho em relação a Marlin fêmea, quando capturada.
  • e) A relação do velho homem com os peixes do Caribe.
#244288
Banca
. Bancas Diversas
Matéria
Interpretação de Texto | Reading Comprehension
Concurso
. Concursos Diversos
Tipo
Múltipla escolha
Comentários
Seja o primeiro a comentar
fácil

(1,0) 2 - 

Which alternative best describes the main idea of the third paragraph?

  • a) To steal private communication or records
  • b) To describe the reasons for phishing attacks
  • c) To explain how phishing attacks are executed
  • d) To teach readers how to defend against phishing attacks
  • e) To compare and contrast phishing and spear phishing
#244289
Banca
. Bancas Diversas
Matéria
Interpretação de Texto | Reading Comprehension
Concurso
. Concursos Diversos
Tipo
Múltipla escolha
Comentários
Seja o primeiro a comentar
fácil

(1,0) 3 - 

What is the difference between a phishing and spear phishing attack?

  • a) A spare phishing attack is scary and unusual.
  • b) A spear phishing attack involves theft or identity fraud and phishing does not.
  • c) A spear phishing attack is targeted while phishing is random.
  • d) A phishing attack is illegal while spear phishing is legal.
  • e) A phishing attack is more convincing than a spear phishing attack.
#244290
Banca
. Bancas Diversas
Matéria
Interpretação de Texto | Reading Comprehension
Concurso
. Concursos Diversos
Tipo
Múltipla escolha
Comentários
Seja o primeiro a comentar
fácil

(1,0) 4 - 

Read the article and decide if the statements below are true ( T ) or false ( F ).

( ) A phishing attack is to trick someone into giving away sensitive data.
( ) To commit identity fraud is a motive for phishing and it is mentioned in the text.
( ) 2FA can protect users from phishing attacks by having two keys to login.
( ) The domain accounts-google.com is used by attackers to phish.

Choose the alternative which presents the correct sequence, from top to bottom.

  • a) T • T • F • T
  • b) T • F • T • T
  • c) T • F • F • T
  • d) F • T • T • F
  • e) F • T • F • T
#244291
Banca
. Bancas Diversas
Matéria
Interpretação de Texto | Reading Comprehension
Concurso
. Concursos Diversos
Tipo
Múltipla escolha
Comentários
Seja o primeiro a comentar
fácil

(1,0) 5 - 

Leia o texto para responder à questão.

When using technology to provide services, practitioner competence and the well-being of the client remain primary. Social workers who use technology to provide services should evaluate their ability to assess the relative benefits and risks of providing social work services using technology (for example, in-person services may be necessary when clients pose a significant risk of self-harm or injurious behavior, are cognitively impaired, require sustained support by a social worker with whom they have an ongoing professional relationship, or are in crisis).

These professionals should also ensure that electronic social work services can be kept confidential. For example, the information provided by the client should only be accessible by those who require access and that the host of the server used for electronic communication agrees to abide by the privacy policies of the social worker. It is important to respect clear professional boundaries – for example, social workers should be mindful of boundary confusion that may result if they disclose personal information about themselves or others in an online setting to which clients have access.

Besides, they should confirm the identity of the client to whom services are provided electronically at the beginning of each contact with the client (examples include confirming a client’s online consent with a telephone call; providing the client with a password, passcode, or image that is specifically for the client’s use when providing consent electronically).

(NASW, ASWB, CSWE, & CS WA Standards for Technology in Social Work Parctice. www.socialworkers.org, 2017. Pp 11-12. Adaptado)

O texto trata, principalmente,

  • a) das amplas possibilidades de uso da tecnologia pelo assistente social dos dias de hoje.
  • b) dos perigos inerentes ao uso inadequado da tecnologia na relação profissional-cliente.
  • c) da urgência do desenvolvimento da competência tecnológica por parte de profissionais sociais.
  • d) de cuidados quanto ao uso ético da tecnologia na prestação de serviços pelo assistente social.
  • e) das principais dificuldades de profissionais sociais no que tange o domínio das tecnologias digitais.