Processando...

Simulado Interpretação de texto | Reading comprehension | CONCURSO

Simulado Interpretação de texto | Reading comprehension

Simulado Interpretação de texto | Reading comprehension

Se você irá prestar algum concurso que cobre a matéria de Interpretação de texto | Reading comprehension não pode deixar de praticar com nossos simulados grátis.

 

Vejam todos os simulados Interpretação de texto | Reading comprehension

 

São milhares de simulados para concurso disponível para você praticar e conseguir a tão sonhada aprovação em Concurso Público.


Este Simulado Interpretação de texto | Reading comprehension foi elaborado da seguinte forma:

  • Categoria: CONCURSO
  • Instituição: Diversas
  • Cargo: Diversos
  • Matéria: Interpretação de texto | Reading comprehension
  • Assuntos do Simulado: Diversos
  • Banca Organizadora: Diversas
  • Quantidade de Questões: 10
  • Tempo do Simulado: 30 minutos

Vejam outros Simulado Interpretação de texto | Reading comprehension

  1. Todos Simulados Interpretação de texto | Reading comprehension
  2. Simulado mais feitos
  3. Simulado mais difícil

 

REGRA DO SIMULADO

Para realizar este simulado, que é gratuito, você apenas precisara criar no botão Iniciar logo abaixo e realizar um breve cadastro (apenas apelido e e-mail) para que assim você possa participar do Ranking do Simulado.

 

Por falar em Ranking, todos os nossos simulados contém um ranking, assim você saberá como esta indo em seus estudos e ainda poderá comparar sua nota com a dos seus concorrentes.

 

Aproveitem estes simulados Interpretação de texto | Reading comprehension e saiam na frente em seus estudos.

 

Questões Interpretação de texto | Reading comprehension

Caso você ainda não se sinta preparado para realizar um simulado, você poderá treinar em nossas questões de concursos, principalmente as questões de Interpretação de texto | Reading comprehension, que também são grátis. Clique Aqui!

 

Vejam todos os simulados Interpretação de texto | Reading comprehension

   

Boa sorte e Bons Estudos,

ConcursosAZ - Aprovando de A a Z


#222903
Banca
. Bancas Diversas
Matéria
Interpretação de Texto | Reading Comprehension
Concurso
. Concursos Diversos
Tipo
Múltipla escolha
Comentários
Seja o primeiro a comentar
fácil

(1,0) 1 - 

Regarding the Communicative Approach, choose the INCORRECT principle among the statements below.

  • a) Language learning is a process of habit formation. The more often something is repeated, the stronger the habit and the greater the learning.
  • b) The teacher acts as a facilitator in the setting up communicative activities and as an advisor during the activities.
  • c) The grammar and the vocabulary that the students learn follow from the function, situational context, and the roles of the interlocutors.
  • d) Students should be given an opportunity to express their ideas and opinions.
  • e) Whenever possible, „authentic language‟ – language as it is used in a real context – should be introduced.
#222905
Banca
. Bancas Diversas
Matéria
Interpretação de Texto | Reading Comprehension
Concurso
. Concursos Diversos
Tipo
Múltipla escolha
Comentários
Seja o primeiro a comentar
fácil

(1,0) 2 - 

Choose the correct option to complete the following text:
I‘m sorry for ______ such a long time to write back. I‘ve been so busy at work lately. I‘ve also not been studying very hard and my French exam is next month! To ______ you the truth, I‘m getting a bit nervous and will have to ______ some revision! The good news is I‘m going on holiday with my parents before the exam, so if I get the chance I‘m going to try to ______ an effort and work on my French. Anyway, the reason I‘m writing is to ask you if you would like to come to the UK. I know you haven't been here before and we could ______ sightseeing. Let me know what you think.
Adapted from: https://www.flo-joe.co.uk/prel... (Accessed on 01.21.2022)

  • a) taking – tell – do – make – go.
  • b) spending – give – do – do – do.
  • c) waiting – tell – make – do – do.
  • d) taking – tell – make – do – go.
  • e) spending – show – do – make – do.
#222907
Banca
. Bancas Diversas
Matéria
Interpretação de Texto | Reading Comprehension
Concurso
. Concursos Diversos
Tipo
Múltipla escolha
Comentários
Seja o primeiro a comentar
fácil

(1,0) 3 - 

Read the following paragraph and choose the correct option for the question that follows:

I‘ve got a young friend, he‘s only 25, but he fits the bill perfectly. He‘s single and he‘s hungry. He‘s willing to start from scratch and, best of all, he isn‘t afraid of putting his nose to the grindstone for those 80-hour weeks. He decided to take the bull by the horns by going starting up his own business. He found a software developer who knew the internet inside out. This young man was also very ambitious. He left his safe job at the drop of a hat. They were both reaching for pie in the sky, and they were ready. They also were lucky. They founded a startup and got into the whole social networking business.

Adapted from: https://www.thoughtco.com/youn... (Accessed on 01.21.2022)

The underlined idioms in the paragraph mean, respectively

  • a) to be physically fit, to work hard, to be brave, to be an expert at something, immediately, a surprise.
  • b) to be perfect for something, o work hard, to confront a problem, to be an expert at something, immediately, a dream.
  • c) to be perfect for something, to have fun, to be stupid, to be an expert at something, immediately, a dream.
  • d) to be physically fit, to work hard, to confront a problem, to be an expert at something, surprisingly, a dream.
  • e) to be perfect for something, to work hard, to be brave, to know something from inside, immediately, a surprise.
#222910
Banca
. Bancas Diversas
Matéria
Interpretação de Texto | Reading Comprehension
Concurso
. Concursos Diversos
Tipo
Múltipla escolha
Comentários
Seja o primeiro a comentar
fácil

(1,0) 4 - 

In the fragment from the second paragraph “Rather than creating and managing their own IT infrastructure”, the underlined expression can be replaced without any change in the meaning of the sentence by

  • a) Inspite of
  • b) Together with
  • c) Instead of
  • d) Apart from
  • e) As opposed to
#222911
Banca
. Bancas Diversas
Matéria
Interpretação de Texto | Reading Comprehension
Concurso
. Concursos Diversos
Tipo
Múltipla escolha
Comentários
Seja o primeiro a comentar
fácil

(1,0) 5 - 

Utilizando-se das técnicas de leitura instrumental, especificamente da técnica scanning, a qual consiste em uma leitura atenta e precisa. Analise o excerto a seguir: “They may not understand right from wrong”. Assinale, dentre as alternativas abaixo, a que está mais próxima em significado.

  • a) Eles talvez não compreendam o que é certo
  • b) Eles talvez não consigam compreender o que é errado
  • c) Eles não conseguem distinguir o certo do errado
  • d) Eles não conseguem entender que só devem fazer o certo
  • e) Eles podem compreender o que é certo e o que é errado, mas não têm essa vontade
#222913
Banca
. Bancas Diversas
Matéria
Interpretação de Texto | Reading Comprehension
Concurso
. Concursos Diversos
Tipo
Múltipla escolha
Comentários
Seja o primeiro a comentar
fácil

(1,0) 6 - 

In case you have a frozen screen, you should restart the computer. Doing so gives your system a chance to reset and start fresh. The best way to restart a frozen computer is to hold the power button down for five to 10 seconds.

In the text above, the modal verb “should” expresses

  • a) permission/request.
  • b) ability.
  • c) prohibition.
  • d) suggestion/advice.
  • e) obligation/necessity.
#222915
Banca
. Bancas Diversas
Matéria
Interpretação de Texto | Reading Comprehension
Concurso
. Concursos Diversos
Tipo
Múltipla escolha
Comentários
Seja o primeiro a comentar
fácil

(1,0) 7 - 

No trecho do livro “The old man and the sea” citado acima podemos considerar que autor quis destacar:

  • a) A anatomia dos Marlin, espécie de peixe oriundo do Caribe.
  • b) As táticas de pesca do homem velho.
  • c) A relação entre o homem velho e o mar.
  • d) O comportamento romantizado do Marlin macho em relação a Marlin fêmea, quando capturada.
  • e) A relação do velho homem com os peixes do Caribe.
#222916
Banca
. Bancas Diversas
Matéria
Interpretação de Texto | Reading Comprehension
Concurso
. Concursos Diversos
Tipo
Múltipla escolha
Comentários
Seja o primeiro a comentar
fácil

(1,0) 8 - 

Which alternative best describes the main idea of the third paragraph?

  • a) To steal private communication or records
  • b) To describe the reasons for phishing attacks
  • c) To explain how phishing attacks are executed
  • d) To teach readers how to defend against phishing attacks
  • e) To compare and contrast phishing and spear phishing
#222917
Banca
. Bancas Diversas
Matéria
Interpretação de Texto | Reading Comprehension
Concurso
. Concursos Diversos
Tipo
Múltipla escolha
Comentários
Seja o primeiro a comentar
fácil

(1,0) 9 - 

What is the difference between a phishing and spear phishing attack?

  • a) A spare phishing attack is scary and unusual.
  • b) A spear phishing attack involves theft or identity fraud and phishing does not.
  • c) A spear phishing attack is targeted while phishing is random.
  • d) A phishing attack is illegal while spear phishing is legal.
  • e) A phishing attack is more convincing than a spear phishing attack.
#222919
Banca
. Bancas Diversas
Matéria
Interpretação de Texto | Reading Comprehension
Concurso
. Concursos Diversos
Tipo
Múltipla escolha
Comentários
Seja o primeiro a comentar
fácil

(1,0) 10 - 

Read the article and decide if the statements below are true ( T ) or false ( F ).

( ) A phishing attack is to trick someone into giving away sensitive data.
( ) To commit identity fraud is a motive for phishing and it is mentioned in the text.
( ) 2FA can protect users from phishing attacks by having two keys to login.
( ) The domain accounts-google.com is used by attackers to phish.

Choose the alternative which presents the correct sequence, from top to bottom.

  • a) T • T • F • T
  • b) T • F • T • T
  • c) T • F • F • T
  • d) F • T • T • F
  • e) F • T • F • T