Processando...

Questões de Interpretação de texto | Reading comprehension para Concursos Diversos | CONCURSO

Questões de Interpretação de texto | Reading comprehension para Concursos Diversos

QUESTÕES DE INTERPRETAÇÃO DE TEXTO | READING COMPREHENSION PARA CONCURSOS DIVERSOS

INSTRUÇÕES DO SIMULADO

OBJETIVOS
Aprimorar os conhecimentos adquiridos durante os seus estudos, de forma a avaliar a sua aprendizagem, utilizando para isso as metodologias e critérios idênticos ao exame da Assunto Concursos, através de simulados para Assunto Concursos, provas e questões da Assunto Concursos.

PÚBLICO ALVO
Alunos/Concursando que almejam sua aprovação em concursos que cobram a matéria de Inglês Interpretação de texto | Reading comprehension.

SOBRE AS QUESTÕES
Este simulado contém questões da Concursos Diversos que foi organizado pela Bancas Diversas. Estas questões são de Inglês, contendo o assunto de Interpretação de texto | Reading comprehension que foram extraídas de concursos anteriores, portanto este simulado contém os gabaritos oficiais.

ESTATÍSTICA DO SIMULADO
O Questões de Interpretação de texto | Reading comprehension para Concursos Diversos contém um total de 20 questões da Assunto Concursos com um tempo estimado de 60 minutos para sua realização. Os assuntos abordados são de Inglês, Interpretação de texto | Reading comprehension para que você possa realmente simular como estão seus conhecimento nestas matérias.

RANKING
Realize este simulado até o seu final e ao conclui-lo você verá as questões que errou e acertou, seus possíveis comentários e ainda poderá ver seu DESEMPENHO perante ao dos seus CONCORRENTES na matéria de Inglês - Interpretação de texto | Reading comprehension. Venha participar deste Ranking e saia na frente de todos. Veja sua nota e sua colocação no RANKING e saiba se esta preparado para conseguir sua aprovação.

CARGO DA PROVA
Este simulado contém questões para o cargo de Cargos Diversos. Se você esta estudando para ser aprovado para Cargos Diversos não deixe de realizar este simulado e outros disponíveis no portal.

COMO REALIZAR O Questões de Interpretação de texto | Reading comprehension para Concursos Diversos
Para realizar este o simulado você deverá realizar seu cadastro grátis e depois escolher as alternativas que julgar correta. No final do simulado de Questões de Interpretação de texto | Reading comprehension para Concursos Diversos você verá as questões que errou e acertou.

Bons Estudos! Simulado para Concursos Diversos é aqui!


#141156
Banca
. Bancas Diversas
Matéria
Interpretação de Texto | Reading Comprehension
Concurso
. Concursos Diversos
Tipo
Certo/Errado
Comentários
Seja o primeiro a comentar
fácil

(1,0) 16 - 

Internet: <https://www.english‐online.at&... to the text, judge the following items.

Iron deficiency can make children less active and not able to concentrate.

#141157
Banca
. Bancas Diversas
Matéria
Interpretação de Texto | Reading Comprehension
Concurso
. Concursos Diversos
Tipo
Certo/Errado
Comentários
Seja o primeiro a comentar
fácil

(1,0) 17 - 

Internet: <https://www.english‐online.at&... to the text, judge the following items.

Africa is an example of developed country.

#141158
Banca
. Bancas Diversas
Matéria
Interpretação de Texto | Reading Comprehension
Concurso
. Concursos Diversos
Tipo
Certo/Errado
Comentários
Seja o primeiro a comentar
fácil

(1,0) 18 - 

Internet: <https://www.english‐online.at&... to the text, judge the following items.

Malnutrition always means a lack of food and not enough calories.

#141159
Banca
. Bancas Diversas
Matéria
Interpretação de Texto | Reading Comprehension
Concurso
. Concursos Diversos
Tipo
Certo/Errado
Comentários
Seja o primeiro a comentar
fácil

(1,0) 19 - 

Internet: <https://www.english‐online.at&... to the text, judge the following items.

Based on the text, malnutrition means a disorder of food digestion.

#141160
Banca
. Bancas Diversas
Matéria
Interpretação de Texto | Reading Comprehension
Concurso
. Concursos Diversos
Tipo
Certo/Errado
Comentários
Seja o primeiro a comentar
fácil

(1,0) 20 - 

1 Most of the recent scholarly works on the evolution of diplomacy highlight the added complexity in which “states and other international actors communicate, negotiate and 4 otherwise interact” in the 21st century. Diplomacy has to take into account “the crazy-quilt nature of modern interdependence”. Decision-making on the international stage 7 involves what has been depicted as “two level games” or “double-edged diplomacy”. With accentuated forms of globalization the scope of diplomacy as the “engine room” of 10 International Relations has moved beyond the traditional core concerns to encompass a myriad set of issue areas. And the boundaries of participation in diplomacy — and the very 13 definition of diplomats — have broadened as well, albeit in a still contested fashion. In a variety of ways, therefore, not only its methods but also its objectives are far more expansive than 16 ever before. Yet, while the theme of complexity radiates through the pages of this book, changed circumstances and the 19 stretching of form, scope, and intensity do not only produce fragmentation but centralization in terms of purposive acts. Amid the larger debates about the diversity of principals, 22 agents, and intermediaries, the space in modern diplomacy for leadership by personalities at the apex of power has expanded. At odds with the counter-image of horizontal breadth with an 25 open-ended nature, the dynamic of 21st-century diplomacy remains highly vertically oriented and individual-centric. To showcase this phenomenon, however, is no to 28 suggest ossification. In terms of causation, the dependence on leaders is largely a reaction to complexity. With the shift to multi-party, multi-channel, multi-issue negotiations, with 31 domestic as well as international interests and values in play, leaders are often the only actors who can cut through the complexity and make the necessary trade-offs to allow 34 deadlocks to be broken. In terms of communication and other modes of representation, bringing in leaders differentiates and elevates issues from the bureaucratic arena. 37 In terms of effect, the primacy of leaders reinforces elements of both club and network diplomacy. In its most visible manifestation via summit diplomacy, the image of club 40 diplomacy explicitly differentiates the status and role of insiders and outsiders and thus the hierarchical nature of diplomacy. Although “large teams of representatives” are 43 involved in this central form of international practice, it is the “organized performances” of leaders that possess the most salience. At the same time, though, the galvanizing or catalytic 46 dimension of leader-driven diplomacy provides new avenues and legitimation for network diplomacy, with many decisions of summits being outsourced to actors who did not participate 49 at the summit but possess the technical knowledge, institutional credibility, and resources to enhance results.
Andrew F. Cooper. The changing nature of diplomacy. In: Andrew F. Cooper and Jorge Heine. The Oxford Handbook of Modern Diplomacy. Oxford: Oxford University Press, 2013. p. 36 (adapted).
In relation to the content and the vocabulary of the text, decide whether the following statements are right (C) or wrong (E).
As far as textual unity is concerned, “Yet” provides a transition from the first to the second paragraphs, and establishes a contrast between the ideas in each of them.